Ameerika Ühendriikides nimetatakse rasvumist epideemiaks. Sellise suure probleemi puhul ei tule puudust ka müütidest. Toome välja 3 enamlevinud müüti ülekaalu tekkepõhjustest.
- Süüdi on geenid
Mitmed uurimused on keskendunud ülekaalu geneetilisele eelsoodumusele. Samas on ajavahemikus 1980 – 2000 ülekaaluliste inimeste hulk kahekordistunud – see on geenide süüdistamiseks liiga järsk muutus.
Ülesöömise tegelik põhjus seisneb selles, et me lihtsalt saame süüa nii palju, kui soovime. Tavaliselt on restoranides pakutav toit kaloririkkam, mistõttu tarbivad need, kes eelistavad väljas süüa, rohkem kaloreid.
Lisaks sellele on toidutootjad arendanud välja tuhandeid tooteid, mis sisaldavad üha rohkem kaloreid ühe suutäie kohta. Nende toodete turustamiseks kasutatakse efektiivseid reklaaminippe, mistõttu sööme rohkem, kui see on vajalik. Geenide asemel tuleks süüdistada pigem ärimudeleid, mis õhutavad kaloritarbimist.
- Reklaamid ei mõjuta toitumist
- aastal avaldatud uuring väidab, et dieedi pidamine pole enamikul juhtudest teostatav strateegia. Teisisõnu: inimesed ei langeta kaalu vähem süües, sest nad ei suuda
ennast piisavalt kontrollida ning ülesöömist vältida.
Uuringud on näidanud, et valed toitumisotsused on tingitud informatsiooni üleküllusest. Ühe katse käigus paluti katsealustel valida söögipala pärast seda, kui nad olid meelde jätnud seitsmekohalise numbrikombinatsiooni. Tuli välja, et numbrikombinatsiooni pikkus mõjutab näkside valikut. Kahekohalise numbri meelde jätnud katsealuste puhul oli kaks korda tõenäolisem, et nad eelistavad šokolaadile puuvilja. Teise uuringu käigus paluti katsealustel vaadata televiisorit ja seejärel valida endale meelepäraseid suupisteid. Üks grupp vaatas saadete vahel rämpstoidu reklaame, teine mitte. Pärast televiisori vaatamist kulutas esimene rohkem aega suupistelauas. Maailm meie ümber on täis ahvatlusi, mis panevad meie tahtejõu proovile. Isegi kõige valvsamad meie seast ei pruugi enese kontrollimisega toime tulla.
- Süüdi on värskete juur- ja puuviljade vähesus
Enamasti pole ülekilodes süüdi toitainerikaste toodete puudus, vaid valed valikud kauplustes, kus domineerib rämpstoit. Inimesed võivad külastada kauplust, omades parimaid kavatsusi, mis lendavad vastu taevast kohe, kui jõutakse kassasse, kuhu on kuhjatud kommid ja šokolaadid. Ameerikas on 30 % ostudest seotud toodetega, mis paiknevad kassas. Impulssoste soodustavad müügistrateegiad aitavad omalt poolt ülekaaluliste hulka kasvatada.
Sa pead olema sisse logitud kommentaari postitamiseks.